Właściciele nawet niewielkich biznesów doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważna dla powodzenia ich przedsięwzięcia jest odpowiednia reklama. Pozwala ona nie tylko na przedstawienie swojej oferty potencjalnym klientom, ale również na zainteresowanie ich swoją marką i wskazanie swojej przewagi nad konkurencją.
Dopasowanie reklamy
Aby jednak reklama zadziała tak jak powinno, trzeba ją przede wszystkim dobrać i dopasować do potencjalnego klienta. Na nic bowiem zda nam się rozdawanie ulotek, jeśli nasza firma sprzedaje usługi w sieci i odwrotnie nie przyda nam się opisywanie naszych usług przez influencerów jeśli naszym „targetem” są na przykład emeryci.
W każdym razie większość dzisiejszych przedsiębiorców jest zmuszona, ze względu na warunki rynkowe, promować swój biznes głownie za pomocą internetu. Jest to medium obecnie najpopularniejsze i reklama za jego pomocą niewątpliwie przynosi najlepsze efekty. Co więcej, ten rodzaj promocji jest stosunkowo tani w porównaniu do takiej reklamy w telewizji czy prasie.
O tym, jak promować firmę w sieci powstało już setki, jeśli nie tysiące poradników, jednak nawet pomimo tego skonstruowanie odpowiedniej kampanii reklamowej jest dla przeciętnego człowieka zadaniem dość karkołomnym. Nie dlatego, że zamówienie reklamy jest jakieś szczególnie skomplikowane. Cała trudność polega na takim jej sprofilowaniu aby dotarła wyłącznie do zainteresowanych naszą ofertą użytkowników, dzięki czemu kampania stanie się naprawdę skuteczna i co ważniejsze mało kosztowna.
Liczba użytkowników
Reklamy w internecie są zwykle rozliczane w oparciu o liczbę użytkowników, którym jest wyświetlana lub o ilość kliknięć w baner reklamowy czy reklamę tekstową. Lepiej jest zatem zapłacić za wyświetlenie przekazu klientowi szukającemu właśnie towarów i usług jakie oferujemy niż przypadkowej osobie, która niekoniecznie może się interesować przedmiotem naszej działalności.
W każdym razie chcąc wypromować się w sieci mamy do wyboru kilka podstawowych form reklamy.
Najpopularniejszą jest bez wątpienie tzw. reklama kontekstowa, czyli wyświetlanie naszego baneru użytkownikowi profilowanemu ze względu na zainteresowania, wiek, płeć itd. Dopasowuje się ją również do treści, przy których jest akurat wyświetlana, zatem przy artykule o samochodach najlepiej jest wyświetlić ofertę firmy związanej z motoryzacją. Profilowanie jest jednak dziś na tyle zaawansowaną technologią, że sieci reklamowe są stanie wyświetlać określoną reklamę osobie, która np. interesowała się ostatnio treściami o jakiejś konkretnej tematyce.