Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś

Jak zapobiegać mowie nienawiści w social mediach?

Lifestyle Data publikacji - 15 stycznia 2020 Autor - Redakcja mojemedia.pl


Mowa nienawiści w mediach społecznościowych nie pozostaje niezauważona. Niepokojące, negatywnie nacechowane treści i wiadomości mogą być skierowane do każdego, niezależnie od jego statusu, rasy, płci czy pochodzenia. Potrzeba przygotowania odpowiedniej strategii, by zwalczać hejt w social mediach jest ogromna. Jednak czy istnieją jakieś proste sposoby, dzięki którym udałoby się ograniczyć to zjawisko?

Wyładowanie frustracji

Znaczna część świata komunikuje się teraz poprzez strony internetowe i aplikacje. W związku z tym eksperci twierdzą, że niektórzy ludzie są dużo bardziej skłonni do lansowania rasizmu i homofobii. Czują się bezpiecznie, chcą wyładować frustrację i myślą, że są anonimowi. Gdzie leży granica między wolnością słowa i wyrażaniem opinii, a zwykłym hejtem? I co możemy zrobić, żeby temu jakkolwiek zapobiec? Po pierwsze – reagować. Milczenie i apatia, to akceptacja takiego stanu rzeczy. Komentarze pełne nienawiści są czymś więcej niż tylko słowami bez znaczenia i nie powinny być traktowane jako nieszkodliwe. Bycie asertywnym i interwencja są niesamowicie ważne zarówno w świecie cyfrowym, jak i w kontaktach osobistych. Po drugie – tworzyć pozytywne treści.

Przeciwdziałanie hejtowi

Jeśli chcemy przeciwdziałać mowie nienawiści, konieczne jest kreowanie pozytywnego wizerunku. Nasze zdjęcia powinny być radosne, a opisy empatyczne. Udostępniajmy pozytywne artykuły i skupiajmy się na tym co dobre. Unikajmy dzielenia się z innymi szokującymi i negatywnymi treściami, nawet jeżeli chcemy je skrytykować. Udostępnianie tego typu rzeczy tylko generuje ich popularność, a co za tym idzie, strony które publikują negatywny content mają coraz więcej odbiorców. Po trzecie – nie bójmy się zgłaszać niepoprawnych treści do administracji. Każda sieć społecznościowa ma własne wytyczne dotyczące tego, co jest dopuszczalne, a co nie. Chociaż istnieją osoby odpowiedzialne za bieżącą weryfikację takich rzeczy, to nie zawsze są one w stanie wszystko wychwycić. Dlatego bez zastanowienia powinniśmy zgłaszać negatywne treści, które nas obrażają bądź są niecenzuralne.

Hejt w social mediach, to codzienność i może spotkać każdego. Jeżeli chcemy uczynić internet nieco przyjemniejszym miejscem, nie powinniśmy pozostawać obojętni. Wyrażanie własnej opinii, nie daje nikomu prawa do obrażania innych osób. Wielu ludzi chcąc wyładować swoją frustrację, znęca się nad innymi, ponieważ wydaje im się, że w sieci są bezkarni. Jeśli będziemy odpowiednio reagować oraz przestaniemy szerzyć treści o negatywnym wydźwięku, era hejtu dobiegnie końca.

Merchant Cash Advance

Redakcja mojemedia.pl

Redaktorzy mojemedia.pl to zespół pasjonatów mediów, którzy z zaangażowaniem tworzą treści na temat mediów społecznościowych, biznesu, marketingu i lifestyle. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych, rzetelnych i inspirujących artykułów, które odpowiadają na potrzeby naszych czytelników i pomagają im lepiej zrozumieć dynamicznie zmieniający się świat mediów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?