Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak rozliczać reklamy na Facebooku?

Biznes Data publikacji - 5 stycznia 2020 Autor - Redakcja mojemedia.pl


Kiedy już założysz własną działalność, następna myśl, która przychodzi ci do głowy to reklama. Jak zdobyć klientów? Co zrobić, żeby nasz świeżo założony biznes stał się szybko rozpoznawalny i po prostu zarabiał sam na siebie? W dzisiejszych czasach aktywny udział w social mediach to podstawa – obowiązkowo należy założyć konto na Instagramie, na Facebooku, a nawet na Pintereście. Ściślej mówiąc, konto firmowe. Po rozkręceniu konta warto zainwestować także w reklamy. Ale jak to rozliczyć? Czy rozliczanie reklamy na Facebooku jest skomplikowane? Czy cały system Facebook Ads jest prosty w obsłudze?

Jak się do tego zabrać?

Te pytania wcale nie są takie głupie, bo i temat nie jest taki oczywisty, jaki na pierwszy rzut oka mógłby się wydawać. To, czy rozliczenie reklamy na Facebooku będzie proste, czy też nie, zależy od tego przez kogo zostanie wystawiona faktura. Od 2012 roku Facebook posiada swoją siedzibę w Polsce, w związku z czym powinniśmy dostać fakturę wystawioną przez Facebook Poland sp. z o.o., z opodatkowaniem 23%, w polskiej walucie. W tym wypadku fakturę rozliczamy dokładnie tak samo, jak inne koszty uzyskania przychodu i nie musimy robić niczego innego. Zdarza się jednak, że dostajemy fakturę wystawioną przez Facebook Ireland Limited, z siedzibą w Irlandii, bez oznaczonego podatku VAT. Wówczas sprawa trochę się komplikuje. Nie oznacza to jednak, że wcale nie będziemy mogli się rozliczyć.

Cele prywatne czy biznesowe

Wiele zależy od tego, czy reklamę kupujemy w celach prywatnych czy biznesowych. Jako osoba fizyczna czy przedsiębiorstwo? Jako osoba fizyczna używająca reklam na Facebooku w celach prywatnych, nie musimy się martwić – wszelkie sprawy podatkowo-rozliczeniowe stoją po stronie Facebooka. Jeśli jesteśmy przedsiębiorstwem, wykorzystującym reklamę w celach prywatnych, nie możemy umieścić faktury od Facebooka w kosztach uzyskania przychodu. Jeśli jednak jesteśmy przedsiębiorcą, który reklamuje się w celach marketingowych, będziemy zmuszeni uzyskać status podatnika VAT-UE. Z takim statusem można dokonywać transakcji z przedsiębiorcami z państw Unii Europejskiej.

Jak więc rozliczyć reklamę na Facebooku z fakturą wystawioną przez Facebook Ireland Limited? Najlepiej będzie, jeśli najzwyczajniej w świecie od razu zgłosimy się z tym problemem do naszej księgowej – powinna wiedzieć jak się z tym uporać i pomóc nam rozwiązać problem rozliczenia się z urzędem skarbowym, bowiem walka w pojedynkę z rozliczaniem reklam na Facebooku będzie na pewno walką nierówną i dosyć skomplikowaną.

Merchant Cash Advance

Redakcja mojemedia.pl

Redaktorzy mojemedia.pl to zespół pasjonatów mediów, którzy z zaangażowaniem tworzą treści na temat mediów społecznościowych, biznesu, marketingu i lifestyle. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych, rzetelnych i inspirujących artykułów, które odpowiadają na potrzeby naszych czytelników i pomagają im lepiej zrozumieć dynamicznie zmieniający się świat mediów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?