Żyjemy wszyscy w bardzo ciekawych czasach. Dlaczego w ciekawych? 2020 rok oraz ogólnie ostatnia dekada to okres kiedy po raz pierwszy o decyzjach zakupowych ludzi na całym świecie zachodu i nie tylko, nie decydowały reklamy w telewizji, gazetach, radiu i na billboardach, ale spersonalizowane reklamy, które otrzymywaliśmy głównie na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube czy Snapchat.
Zalety reklam spersonalizowanych
Reklamy spersonalizowane mają wiele zalet o których należy pamiętać. Główną zaletą spersonalizowanych reklam jest to, że w końcu otrzymujemy reklamy, które faktycznie nas dotyczą. Interesujesz się grami komputerowymi? Otrzymasz reklamę najnowszej premiery gry, której trailer oglądałeś kilka tygodni temu. Lubisz makijaż i codziennie oglądasz filmiki poradnikowe od znanych vlogerek modowych? Zapewne przeglądając dziś Facebooku otrzymasz reklamę z informacją o promocji na nowe komplety najnowszych szminek ze sklepu, które przeglądałaś tydzień temu z koleżankami.
Nie można jednak zapominać również o ważnej wadzie spersonalizowanych reklam, której niestety nie da się zlikwidować, ponieważ jest ona de facto rdzeniem tego jak takie reklamy spersonalizowane działają. Chodzi tutaj o śledzenie tego co czytamy, oglądamy i robimy w internecie. Naszej aktywności nie śledzą oczywiście prawdziwi ludzie, ale potężne algorytmy, które zbierają tony danych o naszej osobie, a następnie przetwarzają. W ostatnich latach niektóre aplikacje takie jak na przykład Messenger, dodatkowo śledzą poprzez mikrofon również to o czym mówimy, kiedy nie korzystamy z naszego smartfona, ale mamy go obok siebie.
Bardzo ważnym portalem (poza oczywistym wyborem jakim jest Facebook) społecznościowym na którym każda marka powinna posiadać swoje firmowe konto, jest Twitter.
Jak założyć i jak prowadzić konto firmowe na Twitterze?
Konto firmowe na Twitterze zakłada się dokładnie tak samo jak konto osobiste, ponieważ Twitter nie prowadzi rozgraniczenia na konta prywatne i firmowe. Wystarczy więc po prostu przejść do formularza rejestracji i w polu „Imię” wpisać nazwę naszej marki, zamiast imienia.
Jak w takim razie prowadzić takie konto, kiedy już je założymy? Przede wszystkim musimy być aktywni. Oznacza to, że powinniśmy codziennie zamieszczać co najmniej 3-4 tweety, a także brać udział w dyskusjach innych popularnych twitterowiczów.
Musimy też obserwować ruchy naszej konkurencji na Twitterze i reagować na ich każdy znaczący ruch.
Bardzo ważne jest też angażowanie naszych fanów, czyli sprawianie żeby poczuli się zauważeni przez naszą marką. Można to osiągnąć na przykład dyskutując z nimi, pytając się o ich zdanie czy tworząc ankiety.