Kampania Amazon Ads to jedna z ciekawszych opcji, jeżeli chodzi o promowanie firmy na tej platformie. Umożliwia ona bowiem nie tylko stosunkowo szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, ale również optymalizację wydatków związanych z prowadzeniem kampanii. Między innymi z tych właśnie powodów warto przyjrzeć się kwestii tego, co tak naprawdę wchodzi w skład kampanii Amazon Ads, oraz z czym tak naprawdę się ona wiąże.
Co do zaoferowania ma kampania Amazon Ads?
Co do zasady, należy jasno stwierdzić, kampania Amazon Ads jest nieco ogólnym pojęciem. W tym momencie zapewne zastanawiają się Państwo dlaczego? Odpowiedzią na to pytanie są rodzaje kampanii wchodzące w skład Amazon Ads. Są to:
– Sponsorowane produkty (Sponsored Products). Kampania ta obejmuje promowanie konkretnych produktów, które wystawione są na platformie Amazon. Reklamowane produkty są oznaczone jako sponsorowane oraz co równie ważne, pojawiają się w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei znacząco przekłada się ich konwersję sprzedażową.
– Sponsorowane marki (Sponsored Brands). Kampania ta skierowana jest do marek, które sprzedają swoje produkty w ramach platformy Amazon. Reklamy Amazon w przypadku tej kampanii zazwyczaj skupiają się wokół banerów, które po kliknięciu przenoszą potencjalnego klienta na stronę sklepową danej marki, na której może on poznać szeroką gamę oferowanych przez nią produktów.
– Sponsorowany wygląd (Sponsored Display). Jest to jedna z bardziej zaawansowanych form reklamy Amazon. Umożliwia ona bowiem nie tylko wyświetlanie reklam na platformie Amazon, ale również poza nią, na przykład na stronach partnerskich. Co równie ważne, kampania ta opiera się na targetowaniu, wykorzystują między innym zainteresowania zakupowe klientów, oparte na analizie wyszukiwań produktów.
Odpowiednia optymalizacja
Kampanie reklamowe Amazon Ads charakteryzują się możliwością indywidualnego targetowania oraz ich personalizacji. Jest to możliwe między innymi dzięki rozbudowanemu systemowi, który umożliwia na bieżąco monitorowanie wyników kampanii reklamowej. W ramach stałego monitorowania kampanii możemy sprawdzić między innymi klikalność w reklamy oraz koszty związane z konwersją, a także jej wskaźniki. Dzięki temu można na bieżąco korygować wydatki związane z kampanią reklamową oraz monitorować, czy jest ona po prostu skuteczna. Między innymi z tych właśnie powodów kampanie reklamowe prowadzone przez platformę amazon cieszą się ogromną popularnością zarówno w Polsce, jak i poza naszymi granicami.